måndag 25 augusti 2014

Vanligt igen

Tror jag åtminstone.
Inte många semesterfirare kvar. Bara de stackarna som inte var lediga under de veckor det var fruktansvärt varmt. Nu hukar de i blåsten o regnet, men envisas med att gå i shorts när de handlar.
Jag har bestämt mej för att söka till en höstsalong. 
Har fått bilderna fotograferade idag.
Man söker nämligen med foto i A4format - vad man än arbetar i för teknik. 
3 män i juryn, den ene gillar bara abstrakt modern konst.
Vet inte vad jag har för chanser där... Krävde ingen högskola i alla fall. 
Tänkte det var väl investerade pengar att fota de bilder jag valt. Och det är ett verkligt vänskapspris jag fått. 
Men jag får inte tillbaka fotona efter att juryn på höstsalongen tittat på dem - vilket gör att jag måste ta nya foto på bilder, om jag ska söka till en annan grej i oktober. Begriper inte det riktigt - att man inte får tillbaka fotona. Ska kolla upp det igen, även om det står i all information överallt. Känns som om de inte vill ta ansvaret över fotona...på nåt vis.

Annars... inte mycket. Funderar på att sy utklädningskläder till barnbarnet o hans kamrater.
Och har kämpat halvhjärtat med att lära mej sy fritt symaskinsbroderi på den mekaniska symaskinen,
 nu när jag skippat de andra. 
Velig, sa Bill. Vill, sa Bull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg