torsdag 15 oktober 2015

Ännu ett test idag



Lite snett o lite vint. Jag hade ju väldiga bekymmer när jag skulle ta bilder av bilderna och kunna lämna bra sådana till bedömning. 
De här bilderna är testet med paddan. 
Och det är de här bilderna som hänger på Ekdala Galleri i andra änden av Smedstorp. 
Om man uttrycker det så.
Det kändes så. Och jag förstod att det var fler än jag som upplevde det så. 
Inte bara mina svarta tankar.
Men vi hade ett trevligt vernissage, kallt, men bra. Gratis äpplen.
Vi gick ut i solen o värmde oss, det gick bra det också.
Och kaffe hade jag med mej.
Som vanligt pratar jag mycket, till mångas förvåning... men besökarna frågar.
Om tekniken mest, hur jag började en gång i tiden, "målar du inte???" osv. Allt mellan himmel o jord.
Så är det ju. Så har det alltid varit.
Men jag undrar fortfarande om alla som varit uppe på Gyllengården , åker ner till Ekdala.
Jag har fått några kommentarer om mina bilder - så de vet jag ju, att just de åkte ner och tittade runt.
Ja, vi får se vad det här ger.

 Jag har svårt att tro att något av konstverken nere på Ekdala blir  framröstad som det mest populära. 
Men där var flera konstverk som jag tyckte mycket om. Några foto och några tuschteckningar.
Lite rolig skrotskulptur.
Försöker tänka efter så här nästan 14 dagar efter vernissage. Några bestående intryck ?
Värmen och det ombonade, det vackra, uppe på Gyllengården. 
Den höga kvalite´n på nästan alla de konstverk som hänger där. Min egen favorit. 
Så nej,ingen på Ekdala......Där är de igen  - mina svarta tankar.
Allt för ofta besannas de dock.....


1 kommentar:

  1. Härligt att kunna besöka dig här o se dina (alltid!) vackra alster!! Har haft problem med google-inloggning. Men nu funkar det! Hälsa maken! ;-)

    SvaraRadera


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg