lördag 3 december 2011

Det tog lång tid

men så blev det inte bra heller, som det var nån som sa....
Jo, det blev en julskyltning eller vad man ska kalla det. Plockade ju ner bilderna häromdagen och de står alla i sina trälådor med plast om. Så det är lite tomt på väggarna liksom. Fast jag hängt en kudde i ylle och ett litet täcke....Nej total avsaknad av julstämning kan man nog kalla det.
Jag har fått min bokstav och det ska verkligen bli spännande att se om nån ger sej ut i det här fruktansvärda vädret och går runt i byn. Tydligen var det 31 st bokstäver = 31 olika ställen. Det regnar så mycket att vattnet inte hinner sjunka undan utan det är alldeles sumpigt ute. Framför köksingången är det en jättepöl på plattorna.
Min atelje´dörr brukar slå sej litegrann varenda vinter, men idag fick Erik komma o hjälpa mej för att kunna låsa upp den. Och han fick också ta i ordentligt. Jag hör hur det forsar ner därute....  Kul Jul.
Fast ifjor var vi inte nöjda med snön...det är det där med det svenska lagomet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg