fredag 2 december 2011

December i ösregn o kuling

Altantaket fladdrade farligt i går. Jag kunde inte komma på hur jag skulle fästa det. Det är egentligen bara kanten , den lutar så där snyggt - eller gjorde det nångång på 70talet då den byggdes - som en snygg avslutning/ avrinningskant. Men lossnar skiten och smäller i det stora fönstret på uthuset , skulle det bli förfärligt. Precis som på det andra uthuset, hålls själva taket på plats av sommargrannens vildvuxna klängväxter.
Ovanligt mycket fåglar flyger omkring i trädgården i år. Kanske för att det är så milt. Än så länge har de väldigt gott om mat. Väntar i det längsta för att inte få hit råttorna - de kommer så fort fågelbordet är laddat.
Ska ha öppet i helgen - andra advat är byarnas julskyltningar. Har inte lyckats uppbåda någon energi till julskyltning. Har plockat ner alla bilder och tänker att jag får ha hantverk framme. Och idag ska jag göra julfint - trots den mördande gråa vardagen utanför. Ska se om jag lyckas lägga in min lilla reklamlapp här. Försöker få kunderna att inse att hållbarhet och kvalite´är värt att satsa på - men det ligger inte i tiden liksom.

Nej det kunde jag inte. Kan inte exportera dokumentet till jpeg - alltså har det fel format. Återkommer när jag löst det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg