lördag 4 juni 2011

Utflyktsdag?

Vi var hos optikern kl 09.00 - en okristlig tid. Men ingen av oss behövde nya glasögon. Jag får nya glas på garantin. tackolov! Det var ingen utgift jag ville ha nu. Väl hemma kollade vi in järnaffärens utförsäljning. Men det får jag nog hålla med byskvallret; med de priserna är det ingen utförsäljning! Så det blev ingen gunga till barnbarnet.
Kollade in fotografens utställning igen, pratade med Blå Kossans innehavare en liten stund - sen gick vi hem. Och öppnade min egen atelje´. Jag har i alla fall satt baksidor på resterande småtäcken.
 Alla klagar på att det inte är något folk ute o rör på sej.
När vi körde från Ystad såg vi folk som åkte till stranden, det såg jag igår också.Barn o vuxna i badkläder, med badlakan o badbollar o simdynor, som satte sej i bilar o kör till stranden...hu, säger jag bara. Vi gissar att det är högst 14 grader i vattnet - nej, jag tror lägre...Folk är tokiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg