tisdag 31 maj 2011

Atelje´på altanen

 På eftermiddagen satt jag på altanen - i skuggan - och klippte hus,träd o storkar. Och strök fast dem på bildbiten av de små täckena. Detta var min utsikt från arbetsbordet i dag. Hade med mej hela cdanläggningen o hörde bok i allt fågelkvittret. Bok av Åke Smedberg just nu.
Började att rensa ogräs en kort stund, men jag är så rädd att bränna mej i solen - och det är ju värdelöst att försöka dra ogräs ur lerjord som är hård som betong .På förmiddagen hade jag färgat PGs hippieskjorta o en tröja i storlek xxl. Här ser ni tröjan, hängande. Tråcklad i längsgående ränder. turkos med en liten, liten aning rött på ärmarna. Sedan grå och sist en blå färg. Den blev fin.
 Trots att PGs skjorta var helt i bomull blev färgningen blek. Men det blev ett "sobert" intryck av det, ganska bra ändå. Snyggt till svart.
 PGs  skjorta upphängd för torkning.
Rött hjärta på fickan - över hjärtat - gult, turkos, grå
Vilket gör att det även blir blandningarna: orange, grönt och en blå variant
Jag gjorde en tröja till mej själv också. Blå naturligtvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg