fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Jag missade att ha mobilen med på hundpromenaden i förmiddags, annars skulle jag tagit en bild på den svarta, svarta himlen över de gröna, gröna fälten. Det såg absolut inte ut som en midsommarafton.
Kallt o eländigt idag. Vi har varit med om en midsommar då det var 10 (plus i alla fall) och vi satt med jackorna på och åt sill o nypotatis. jag fick byta till gympaskorna efter middagen, när jag frös som fasen.
Atelje´n har jag haft öppen idag, till vad eller vem? Inte en människa på torget, har inte ens sett grannarnas bedandbreakfastgäster. Skulle sy kassar men ....det var så eländigt tråkigt att jag började sy på mina bokmärken istället. "Gå inte vilse i bokskogen". Vi får se hur det går. Igår fick jag beställa mer material till kassarna; hoppas bara att grossisten inte stängt för semester.
 Nu har jag skrivit ut reklamlappar med juliöppettider - ons- sön 11- 16, men håller mer öppet om här är folk.
Git kommer nästa vecka med sina virkade bakelser, det ska bli kul att ha det här. Måste påminna henne om visitkort, alltid bra att ha att dela ut till intresserade.
Colombo avslöjar ännu en rälig mördare på Tv i bakgrunden.

1 kommentar:

  1. Du- vi hade 10 plus på midsommarafton!!;-) Nå- det började på 12... och regn därtill... så vi skyndade snabbt inomhus. Och senare framåt natten sjönk det ändå mer- ner till ca 10... om inte ändå kallare! Alltså : Ordinär svensk midsommar!;-) Huh!!!!
    Men nu har det ju vänt- tack och lov!
    Ha det gott o hälsa han med gitarren!;-)

    SvaraRadera


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg