söndag 14 december 2014

Paus i blåst o regn, lite blå himmel

Vilket gjorde att bilderna i skylten fick plockas in i rummet...
För solen !!!
Jo det var väl inspirerande?

Fick ställa det inne på skåpen istället. Har ju spotligthsen tända så det syns ju - men är lite trångt. 


Så har jag satt igång med nya bilder, med hjälp av min assistent:


Och modell för tillfället. 
Det var svårt att rita  - och sy - när man har nån som hela tiden ska fånga den där roliga pennan eller tråden. Någon av de första dagarna hon var här blev hon rädd för ljudet i symaskinen.
Det har hon kommit över, om vi säger så...
I förmiddags var regnglittret i fönstret uppdraget och tuggat på. Jättekul, antagligen.
Nu i eftermiddag kom hon ut för att vila 

 - i fönstret.
Synd att ingen går här förbi.
 Ni missar en unik julskyltning...

Nåväl, jag försöker komma igång. Lyssnar på mina böcker och syr.
Har två ideér, skisser, förberedda bilder, på det gamla temat "Bästa användningen av ett snapsglas". 

Och letat upp några andra som jag tycker grundide´n är bra i / på. 
En gammal selfie på barnbarnet, helt suddig, Lite spännande hur jag får fram det i bilden. 
Tror jag vet vilket tyg jag ska använda. 
Och rosorna... jag har fotograferat rosor för några år sedan.  I sommarösregn och i snö.
Vill sy dem, men det visade sej att jag hade svårt för det. 
Ska göras om. 
Vill ha ett mål med bilderna.
En utställning i samband med rosdagarna, men det är väl ett önsketänkande, om något.

Har anmält intresse till en konstförening igen...
Vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg