tisdag 2 december 2014

Grön December


eller grå, kanske? Just nu grått o kallt, men ännu inte fruset.
Nåväl, jag ska ha öppet då det är julmarknad i byn. 
Har inte hört vad annars som händer i byn, mer än att det är konsert i Kyrkan.
Jag påbörjade en julskyltning, men har bestämt att ändra snöflingorna till regn. 
Det bör gå att göra med silvertråd.
Och så dog blommorna som jag skyltade med. Så det blir väl att köpa nya hysteriframdragna julstjärnor. Jag hade fått så fina små på min födelsedag och tänkt att de skulle vara länge.

Jag investerade i en hel del tråd - alla olika nyanser.
Vilket gjorde att jag fick göra en trådhylla till. Har jag ingen överblick, vet jag ändå inte vad jag har.
Har mer tråd pågång. Men det var en stor investering, trots blocket, så det blir på lång sikt i små doser.

Jag kämpar med regnbilden. 
Den är långt ifrån färdig - men tittade på den en förmiddag, i endast befintligt dagsljus. Då var den precis så som jag vill ha den. Men så fort lampljus kommer på blir den platt.
Naturligtvis ska vattenkanna och spann få mer sömmar.

Annars... Jag tittar på de bilder jag började på i våras/somras och...jaaahaa..
Texten i bilden....Hur gör jag med den?

Och nu måste jag väl hänga fram bilderna igen om jag ska ha öppet.
Jag rensar ju alltid väggarna när jag jobbar.
Utom självporträtten, som ändå inte är till salu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg