tisdag 11 november 2014

Vi är ju bästa kompisar - därför jobbar vi här

sa barnbarnet idag när han ville vara i Atelje´n. 
Han drar ut tråd på gamla trådrullar, "fiskar" med dem och pratar med sej själv om vad det är han tillverkar. Håller i nålarna med en fingerfärdighet som jag tror många vuxna avundas honom.
Det är en lisa för själen att umgås med barn då o då.

Nu i eftermiddag tog jag det stora beslutet att verkligen slänga alla batikfärgnings saker.
Det har jag pratat om länge. Har ju inte kunnat färga ordentligt på många år. 
Men nu blev det gjort... I alla fall har jag packat ner allt - och det var MYCKET - i en flyttkartong, tejpat igen den och skrivit MILJÖFARLIGT med röda pennan.

En stor bit av mitt liv. Jag började med batik 1974....
Jösses, det är 40 år sedan. 
 Nu ska det bara in på miljöstationen också....
Babyfiltar i flanell. Något av det sista jag gjorde i batik.
Fotot var från 2011, men jag tror de gjordes några år innan.
Alla filtarna skickades till Hjälpverksamhet i Afrika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg