måndag 6 oktober 2014

Jodå, det gick bra.

Naturligtvis gjorde det det.
Naturligtvis pratade jag hela tiden - i princip. Vi hade skojat hemma om att
 jag fick sitta moltyst i en hörna o se svår ut - jag lyckas inte med sånt....
Vernissaget var jättetrevligt - massor av folk, fint, varmt väder. Dennis Dahlström invigningspratade, den andre närvarande jurymedlemmen var mer stillsam. 
Ann-Mari Wåhlander tog kort till Gyllengårdens hemsida - och där var jag...oj!
Delade det på facebooksidan, Cillas sydda bilder.

Annars...; ligger det ute quiltingpressarfötter, sadelgjord o segelsömnadstråd på blocket. 
Har sålt nåt. Tradera var en totalflopp, Sålde ingenting där - men kanske helt fel tänkt,
 trots att det finns en genre för konsthantverk.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med kassarna.
Och det finns några grytlappar och lite annat.
Det löser sej.

Jag har börjat på Enjas namngåva. 
Ian fick när han hade namnkalas, det får bli min lilla tradition till barnbarnen.
Att man bara anar min närvaro i bilden,

Det är jag som är det randiga. Ska kanske ändra det, vi får se.
Nu när jag skriver kommer jag på att många frågade i lördags om jag väljer färger först, när jag börjar med en bild... Men det gör jag ju inte. jag väljer stämning - sen färg. Känslan.
Fast det kom jag inte på då. 
Och en annan grej: "Hur gör man?" Och så kör jag igång tekniksnacket - och jag ser hur blicken på den som frågat stilla försvinner bort i fjärran...Det blir lite mycket information.
Jag vet inte om man förväntar sej nåt enkelt svar, men det finns ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg