tisdag 8 april 2014

Klart, men inte slut

Nu hänger de där. De sex (6) bilder jag ska ha med in på Simrishamns bibliotek på fredag.
Utställningen "Väggen" hänger öppen 14 - 24 april. Med uppehåll påskdagarna.
Då får jag låna hem bilderna. Bra, vill visa dem över påsken också. 
Och för er som inte kan komma hänger jag foton på bilderna här.
Med bildtexter.
Det är ju det där med texterna i bilderna, som jag inte löst ännu....
Till vänster: "Det ska börjas i tid" 2014. Jag har en gammal leksakssymaskin. Man drar runt det lilla hjulet, övertråden gör en ...liksom virkad liten söm. Än så länge har jag inte satt någon nål i den, när Ian leker, så den föreställer kassaapparat ibland, musikinstrument ibland...lite hur det faller sej. Men han vet att det är en symaskin.
Till  höger: "Men mormor, va har du för telefon...?" 2014. En Doro... den är väldigt olik alla andras. 
Till vänster: "I solen"  sydd 2013 - den bild jag har på reklamlapparna inför påsken.
"- Men mormor", sa Ian , "jag har väl inget horn i pannan" Där fick jag. Ett annat sätt att se det.
Till höger: "Med morfars jobbeglasögon långt ner på näsan" 2014. Det har han sett, så ska man ha dem.
Jag undrar om han kunde se nåt överhuvudtaget....
Till vänster; "..Och här är hästens svans.." 2014. Den har jag skrivit om innan. Men det är så befriande att barnen ser  allt på sitt eget vis, innan vi vuxna har bestämt vad man ska tycka och vad man ska se.
Till höger; "Det är viktigt med handväska" 2014. Som sagt, hon kämpade länge, den var alldeles för stor
 - men mamma brukar ju ha den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg