onsdag 9 april 2014

Brasklapp?

Husmorskonst....?
Vi flyttade hit december 91 och jag öppnade min atelje´
till påsken 1992.
Jag hade mycket konsthantverk, med bilder på, eftersom
jag tillhörde Skånekraft i Lund på den tiden.
Men också bilder på vägg.
Applikationer, med en sorts lappteknik,som bakgrunder.
 Allt batikfärgat.
Min inspiration till hantverk och bild på vägg var
de olika roliga situationer som uppstod i livet med
först hunden och sedan barnen.
Som man skulle kunna känna igen sej i och gärna skratta åt
-att ha distans till sej själv.
Med en bildtext, som kanske inte alltid förklarade,
men åskådaren fick en undertext.
Jag hade ställt ut lite, sålt och gjort nån utsmyckning.
Denna påsk marscherade ”konstvetarna på konstrunda” in.
De stod precis innanför dörren, så långt bort man nu kan
komma i min lilla atelje` och var ”såååå besvikna”,
vad är det här för nån djävla husmorskonst?”
Mannen med skägget, som skällde mest, är väl den jag kommer ihåg klarast, han undrade vad jag egentligen menade
 med detta...( det var ju inte ens målat)
Och nu är det barnbarn.
Som har roliga kommentarer, som vi njuter av.
Och här är de – Bilder på barn..... IGEN....
med undertext...
och jag hoppas att ni tycker om dem o känner igen er i.

(Fast jag har nog gjort bilder med vardagssituationer alltid.
Tex. Billyktor i dimma, bredvid ett pileträd.
Det är den bild jag sålt mest av, sedan jag gjorde en skiss på vad jag såg, när jag åkte förbi med bussen till Ö.Grevie 1979.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg