fredag 3 maj 2013

"Tuff vinter för de skånska bina"

Så är det ett nytt år och redan maj månad. Har inte sytt på länge.Känns lite konstigt. När jag väl har suttit i atelje´n har jag sytt på sådant som bör avslutas. Kassar o barnmössor. Har fått hem nästan allt från Österlens museum, det såldes inte där. Det tog nog luften ur mej. Förstod på en kollega att stölderna av hantverket på museét, är ett problem - för hantverkarna. Tycker nog att det fanns problem med vad butiken innehåller också. Har sagt det innan ; Varför ska alla butiker - vad det än har för stil o inriktning - ska innehålla samma sortering av kinesiska småsaker, läs skit, i prisklassen under hundra kronor. Finmuseér, tigerbutiken, kiosker...."Kunderna bryr sej inte" är svaret jag får när jag frågar om arbetsförhållande, lön och kvalite´på grejorna. 
 Jag har i alla fall bestämt att ha följande öppet tider från 1a maj till midsommar; lördag - onsdag 13 - 17. Torsdag o fredag har jag möjlighet att ha bilen och viker de dagarna för att kunna köra till mamma. 
Jag borde...(hör där) kanske inte bry mej om öppet tider i MIN atelje´, men jag vill ju att det ska vara öppet för människor som är intresserade. I påskas hade jag nog högst 20 personer här, under 4 dagar. Sedan dess inga alls - trots öppetskyltar. Trots Bokbyöppet. Några personer som öppnar dörren och talar om att de "ska komma" och ha det eller det.... för en månad sen, nu sist....
Nåväl jag vattnar mina tomat- o andra plantor, skruvar på växthuset och donar i trädgården, för att ta vara på solen. Och tänker på bilder jag ska sy....sen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg