söndag 19 maj 2013

Med Ishockeyfinaler i bakgrunden

 Har ändrat och sytt på "dagens upplysning", men där är mycket kvar att göra.
Annars blir det inte mycket sytt nu. Vi har hållit på som idioter med växthuset. Jag vill flytta ut alla plantorna. 
Fortfarande är det kallt ute, pålandsvinden gör att havet kyler. Mycket. 
Jag har försökt att plantera ut två gånger nu, men de tomaterna har inte klarat sej. 
Har hittat två roliga tygförsäljare på nätet, Tygpysslingen och Ohlssons tyger - det är farligt sånt. 
Men väldigt roligt. Köpte trikåer för att sy till barnbarnet - eller mössor - jag får se. 
Ska sy färdigt grytlapparna med rapsfält - de är alltid omtyckta. 
Färgade ju upp de fina bomulls satinerna, det blir alltid så fint när man batikfärgar satin. Jag har inte varit nöjd med dagens bordsfilt. Det är inte meningen att man ska ha bomullsbordsfilt, så det finns bara i en tunn dålig    kvalite´  nu för tiden. Jag får kombinera det med det tunna skitet som heter Grytlappsmellanlägg. I sej självt , helt värdelöst, men tillsammans blir de ett bra och värmeskyddande mellanlägg. 
Även om jag vet att de flesta som köper grytlapparna har dem som små bilder i köket.
Och det är bra. Det var meningen med mitt hantverk redan då jag började 1981; 
Nåt fint till vardags. 
MEN de ska fungera om man vill ha dem som grytlappar också.
Som alla andra saker jag gör - men det vet ni att jag tycker, det tjatar jag alltid om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg