söndag 7 oktober 2012

Höströra

En gång i mitten - runt bordet...
Så blir det alltid när jag börjar sy på nåt nytt. Fram med allt. Är det då så att det kommer ett stort paket med inköpta ramar och jag tagit emot x antal påsar med stora gamla gardiner i typ indiskt bomull ( som skulle slängas) ...det blir lite rörigt. Nu har jag i alla fall strukit kassarna av ekologiskt jeans och lagt snyggt, burit upp ramarna och BÖRJAT sortera lite i sidenet. Men rörigt är det.Uti i tvättrummet, där jag har lager med lådor med tyger, 4 ikeakass stora lådor med klippta fådda jeans och tyger som skulle vara baksidor. de har jag dragit fram o tillbaks o haft mej med sista veckorna så där var kaos också. Det fick "akut-göras vid" häromkvällen när jag trodde tvättmaskinen var sönder o behövde tömma ut vattnet på golvet.
"Borde göra" är en jättelista nu. Men det är liksom stopp på det. Blir värre tycker jag, för varje höst. Nu åker snart dagsljuslampan fram.
Lite dålig skärpa som vanligt, men jag syr en bild av en vissnad ros i fönstret.
Behövde ha ett stilleben igår. Efter att ha varit ute i regnet o fotograferat vissna rosor, kom jag på att jag faktiskt kan sätta datorn med bilderna ute i atelje´n och titta på dem så. Inte skriva ut med fruktansvärt dyra bläcket på skrivaren, som ändå aldrig blir bra! Att plocka vissna rosor o ta hem var ju ingen höjdare, de faller ju liksom samman på vägen hem. Och, om de hållit, vissnar de med trippelhastighet när de kommer in i värmen. Vis av erfarenhet.

Ramade om gamla bilder, med de där ramarna jag köpt på nåt handbroderiföretag. Skitbra! Lätt att rama, visserligen fick bilderna sprättas och sys nya passepatouter på, men det var riktigt roligt, när det blev så bra.

Behöver bolla ideér vad det gäller barnkläder - jag har ett stort lager fiiina velourtyger - och annat. Får förfrågningar på olika saker jag sytt till barnbarnet, saker jag tycker funkar bra, som tydligen andra också tycker när de väl ser dem. Överdragsbyxor i det smidiga björnnylonstyget, att ha med för gungning i parken, sandlådor, vindskyddat tåligt tex. Unisex. "Upp till 100" ? Både i storlek och i pris? Om det går. Inte säker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg