lördag 15 september 2012

Bestämda öppet tider

Försökte hitta bitar som var "snyggt" slitna, så att himlen fick ett djup.
Och så syns det naturligtvis inte på fotot!

Har varierat att sy bilder, med att  sy nya kassar. Kassar i indigofärgad hampa, ekologiskt. Fickbilder i bitar av alla de där jeansen. Sydd med tråd av återvunna petflaskor. Hade ett fint polkagrisrandigt ekologiskt bomull som innerficka först, men är rädd att den naturliga fällningen av blå färg, kanske hade sjaskat ner det fina randiga. Så jag letade hela ben från de många jeansen. Det fanns 9 stycken, så det fick det bli. Lite återvinning också. Handtagen var värre. Det fick bli 2x9 cm remsor av tyget, som måste dubblas i själva taget, för att inte bli för smalt (o skära in i handen, om man bär tungt) Det var lite klöddigt. Fotona är tagna med mobilen - det är inte så bra kvalite´.
Öppet tiderna är något jag haft åsikter om. Turistbyrån vill inte att det ska stå "Öppet efter överenskommelse" i  reklambrochyren"Vad händer". Det är nog inte ....kundvänligt. Kanske är det för många som har öppet hur som helst - och stängt, och att det blir för rörigt för turisterna. Kan tänka mej att det varit en del klagomål på det. MEN jag sitter här 13 - 17 varenda dag. Kommer det nån så är de välkomna in, men jag vill kunna ha stängt om jag behöver. Speciellt som jag inte har kunder längre - utan bara besökande. Turistbyrån har inte svarat, vet inte vad de tycker. Jag ringde in i går och lade till att jag ju har öppet i samband med att Bokbyn har öppet - första helgen i månaden. Deras tider. Igår var här några som kom in o talade om att det varit fiskaffär.......(suck) Och dagen innan var det någon som kom in o for runt som ett yrväder. Mannen var på väg in i köket - men där låg ju en stor hund. Jag tror han drog i varenda sak i hela atelje´n. Ett barn hade aldrig fått uppföra sej så, men denne man var strax över 80 och jag stod där o talade artigt med hustrun. Vännerna på facebook har en diskussion om vänliga expediter o dito servicepersonal och jag skrev att de skulle göra ett besök här under säsong. Och förfasas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg