måndag 5 mars 2012

Nya tag

Har klippt alla jeans jag fick från Tyringe och av Sylvia.Emellanåt fick jag dra djupa andetag, eftersom jag tyckte byxorna var alldeles för bra för att "förstöra". Gav upp tanken att lappa barnbyxor för försäljning. Det vill ingen ha idag. Inga familjer vill låtsas om att de måste se "fattiga" ut med lappar på barnens byxor. Lappningar kommer när man blir en trotsig tonåring, en markering om vem man är.
Jag försökte tänka om angående storleken på bildtäckena. På nåt vis fladdrar jag alltid iväg i storlek - "åh, så fint det varit med så och så storlek". Och så kan jag inte hålla eller lyfta täcket. Måste göra det i kuddstorlekar eller filt variant. Började på ett smalt täcke, tunt,..nåt som ska kunna ligga i en gungstol eller läsfåtölj, eller om axlarna i sängen när man läser på kvällen.....? Men ...det blir ju så trist med bara rutor, jag måste göra nåt.....nåt....kul i alltihop.....
Vad ligger i en gungstol? En kudde? En katt? Hos oss låg en stor hund i gungstolen, så länge han kunde klämma in sej i den. Jag tror jag ska tänka medan jag är ute i trädgården i solen idag.
Hade öppet i samband med Borrby bokby i helgen, återigen har jag varit en apa i bur. Förstår inte detta .
Kanske ska jag sätta upp den lapp vi pratade om ifjor; MATA INTE KONSTHANTVERKAREN.

1 kommentar:

  1. Bläddrade igenom några sidor i din blogg. Mycket fina och häftiga saker :) Gillar ditt tänk.

    SvaraRadera


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg