lördag 24 mars 2012

Dammet ligger lika tätt som dimman

Hrmmm, Förkylningshuvudvärk är aldrig bra när man vill tänka klart. Och det blir aldrig nåt - varken med förkylningen eller de klara tankarna. Borde ha lärt mej att jag drar på förkylningar, att värktabletterna bara trycker undan det - men sen sitter jag där ändå, vid symaskinen och undrar varför jag är hängig o syr fel. I enstaka fall blir jag soffliggande i tre dagar, men det är längesedan nu. Men ibland känns det som om det hade varit att föredra, sjuk tre dar och sedan igång igen. Nu går allt på halvfart. För länge.
Försöker avsluta för att få en överblick. Det ligger 6 bildtäcken rullade däruppe och en bild i toktäcketeknik. Idag har jag bara sytt grytlappar i toktäcketekniken - det är sådant som måste finnas tycker jag. Har beställt lite grövre bomullstråd, eftersom toktäcke "ska ha" en dekorsöm. Varje grytlapp tar sin tid, minst en timme. Det är som att lägga pussel. Fast det är ett virrvarr, ett kaos, ska det ju vara snyggt. Monteringen har jag inte tagit tid på. Ville göra ett täcke med bara fickor. Amishfolken gjorde det ibland. Det är förbjudet att ha fickor på sina kläder - det är övermaga, malligt. Men jag har inte hittat knixen på det heller. Tänker att jag kan lägga in fickor i grytlappsbitarna istället. En kul detalj.
Traktorspår på frusen mark.
Svårt mönster - hade passat bättre i något tunnt ..typ lakansväv,. För många hårda sömmar att pressa.
Detalj på grytlapp.
Har tänkt ut hur jag ska göra plats i atelje´n, i alla fall. Tänkt ut hur jag ska sy en ny öppet skylt. OCH Huuu:
Bestämt tid med en markisfirma....det är av allra största vikt. Men var ska jag få pengar till det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg