tisdag 7 februari 2012

Kära dagbok eller?

Ja, det blir väl här jag borde skriva ner mina tankar ang. mitt jeansprojekt. Två täcken är klara. Det brunsvarta helt klart. Funderar på fortsättningen. Och hur jag än vänder på det hittar jag inte en ...den bästa, lösningen på "hur man lappar". Jag borde lappa med jeanslappar - men det är inget originellt. Ska jag lappa med bilder - men det håller inte. Skriva ut bilder på tyg i skrivaren. Går inte att tvätta, tål inte ljus. Det är ju inget bra.
Nej. Hela tiden kommer jag tillbaka till lapptäcken av de enstaka jeans jag fått in. DET är ju återvinning.
Idag poppade ide´n om beanbags av strechjeanset upp. Strechjeans är ett ofog. Blir inga bra lapptäcke av det. Helt omöjligt att lappa med och på. Vad ska man ha det till. Det har samma "karatär" som trikå....alltså kan jag sy leksaker av det - och stoppa med vadd eller plastkulor. Jag har ett gammalt nalle mönster jag skulle kunna ta till det. Sist jag använde det mönstret sydde jag vetevärmarnallar i ekologiskt tyg. Funkar bra, en liten nalle som ryms i handen. Men säljer inte. Det heller.
En snäll dam sa till mej häromveckan är mina ideér är före min tid hela tiden. Det ekologiska hade jag första gången på utställning 2005. Då tyckte jag att det funnits länge. Hon menade att det inte blivit modernt förrän 5 år senare...Jag vet inte det.
Kanske ska jag sy upp några plagg i återvunnet tyg, det finns både trikå och fleece. Och köpa hemm den lådan med återvunnen tråd (från Pet flaskor) till försäljning. Usch vad jag tjatar om det.

.Här är det första täcket. I blåjeans. Mönstret på niorutan heter "Katt i hörnet". Jag satte katten i mitten - påpekade journalisten..... vår vita katt, som alltid la sej i det packade nystrukna konsthantverket, som skulle till Skånekraft i Lund, i mitten på 1980talet. Sytt i bara jeans, men med samma symaskinsteknik som mina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg