lördag 24 september 2011

"Jaså, du är ute o skogar..."

sa maken igår, när jag äntligen tog mej för nåt och gick ut i trädgården. Tvättvindan har åkt ner - där gav vi upp. Gräsmattan är klippt - utan lie, faktiskt. Jag röjde undan en liten rabatt som innehöll en förfärlig massa förvuxna jordgubbsplantor o vissnade solrosor. Tänkte flytta en annan ros dit. Men ännu tar jag inte in trädgårdsmöblerna. Kollade när sommartiden går tillbaks och det är inte förrän slutet på oktober. Jag tänkte att det nästan inte är kvar nån vintertid nu för tiden. Nåja, idag kan man inte förstå att det snart ska snöa...eller vad man ska tro, efter att ha varit i Vallby och sett att de satt snöpinnarna på plats redan. Lite märkligt.
Idag har jag faktiskt sytt lite. Efter att jag varit på sopstationen, vilket alltid är en källa till munterhet. Och varit och tittar på plastgolvsalternativ till köket. Tål att tänka på saker..... Tyckte inte stolan blev bra - måste sprättas - och jag vet att det ska hållas öppet på novemberlovet när det är "Österlen lyser". Så det är lika bra att börja på kassar. Kassar som inte kräver någon större koncentration. Mycket, mycket sicksack och sedan montering. Är inte nöjd med de fickor jag sydde till dem i somras, men använder de jag tycker är bäst och sen får det bli lite roligare skånska landskap. Mer färg alltså. Jag har alltid gillat de med starka färger själv, men det är de beiga jag säljer....de är lika beiga att jobba med. Har varit hos Begagnatboden o fått lite siden kläder. Ska sy höstbokmärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg