tisdag 1 mars 2011

Så där ja!

Nu var det klart, packat i en låda och ska skickas imorgon. Mekandet med industrimaskinen går inte alls - det är nåt väsentligt mer som är fel på den. Som om den fått nån skada av nåt slag. Jag vet inte.
Fick betällningar på kassar från Glimmingehusborgs museibutik, eller vad man ska kalla det. Där sker allt med blixtens hastighet...det är tre år sedan jag visade kassarna där.Min gissning är, att damen som ansvarar för butiken, sett och pratat med dem på Österlens museum, om kassarna och då kom hon ihåg att jag varit där och visat kassar med Glimmingehusmotiv. Ska göra axelremsväskor till dem också. De proverna slängde jag nog, när jag aldrig hörde av dem.Jättebra i alla fall.
Massor av jeans kvar...ska jag göra skryttäcke av dem? Med niorutorsmotiv. De amerikanska mönstren heter namn som jag gillar - man kan spinna vidare med motiv utifrån namnen på mönstret. Har gjort det förut, nu blir utmaningen att bara ha de blå indigonyanserna att jobba med. Och sy bilden i, i så fall...
Stola mannen ruvar i sin tysthet. Får kanske göra ännu ett försök att sy motivet,utan hans tankar kring det.
 Men vill slippa sprätta en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg