måndag 28 februari 2011

Gits bild nästan klar

"Organiserat kaos" eller "Efter festen".
Arbetsnamnet var organiserat kaos.
Så där ja, Två av fyra framkanter är på. Sen baksidans kanter och själva upphängningen.Jag ville inte ha blocken innanför ramar,bara en yta med röra. Det är en tunn vfliselinvadd, så det blev ingen quilting, men det behövs inte. Kanske skulle jag göra en fläck eller flera och quilta dem...Tål att tänka på. Men det är redan tungt. Funderar på vad jag ska stoppa i fickorna.
Tvärsömmarna är sydda med tre stegs söm, för att hålla.Är jag nöjd?
Ska jag göra en som är mer lik bilden från 1993 ? Inte så roligt....Men lättare att förstå för åskådaren.
Sorterade i gamla skisser, som kanske är värda att ta fram o arbeta om. De är bilder från när ungarna var små, jag tecknade ner situationer som dök upp - tokerier i vardagen, som man kan skratta igenkännande åt. Jag tycker om det.

1 kommentar:

  1. Tjusigt syrran
    Jag har fortfarande, fast jag vet att den hänger där på väggen, varit uppe på Briljanstigen för att beundra i live. Men jag lovar att bättre mig.
    Bosse

    SvaraRadera


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg