måndag 31 januari 2011

Gits bild påbörjas

Hängde stolan på prästgården, så vår präst Sonja kunde se vad det blev.Jag ringde henne i höstas för att fråga om färger o hur hon såg på det o det. Min bror prästen, som jag också rådfrågade, får se den här.
Och eftersom det är jag , bifogas skisser och papper jag skrivet ut från nätet. Kanske vill konfirmanderna diskutera sandaler eller  hur det, att bli dragen upp ur Genesarets sjö, har med uppståndelse att göra.
Och eftermiddagen ägnades åt att gå igenom vad jag har för jeans, hur ska jag hitta mer. Är de tillräckligt slitna - nej inte om jag köper nytt... hur varierar jag tygerna så mycket som möjligt...Ringa Swelogent o rådgöra. Jag tycker det är en bra firma. Har bestämt mej för "undertext" på bilden,tema skulle man kunna säga.
Undertext jobbar man med i teatern, men jag tycker det är ett så bra ord. Slarvigt skulle man kanske kunna säga; det man tänker på när man säger sin replik. ( Eller för den delen i kören; när man sjunger sin sång.)
Så jag vet vad jag ska tänka på när jag sätter ihop lapparna.
Och så klippte jag sönder jeans. Kommer även att använda fickor, linningar och det tyg som är under/i fickan - det har ju en annan färg eftersom det inte slits som det som sitter på utsidan. Det blev bara sömmarna kvar på byxorna...

1 kommentar:


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg