lördag 10 maj 2014

Dag 2 Blå bild

Har haft öppet i Atelje´n och suttit o sytt. Bokens dag, tror jag, i alla fall ingen hos mej.
Jag sydde en timme igår också - det blir ju lite varje dag nu ett tag.
Då var väggen på plats. Det är faktiskt en annan färg, ett annat siden i fönsterrutorna. bara en liten nyans gråare än väggen. Väggen är ett batikfärgat, mycket vackert siden, jag sytt en skjorta av en gång.
Sen kämpade jag med att lägga över förlagan till den gamla dator jag kan använda ute i atelje´n.
Dagens arbete; var att fästa all bakgrund.  Efter två timmar måste jag pausa. Sitter fel efter ett tag, när jag är mitt inne i arbetet. Och tänker inte på det förrän jag "vaknar till" av smärta.
Lät förlagan ligga med på fotot. Tänkte en lång stund på om kunden förväntar sej en avbild, en kopia. 
Men jag tolkar väl "Kvinna i blått, vid fönster" på mitt sätt.....
Sydde på krukväxten också. Men mycket mer jobb kvar på den.
Sen kom barnbarnet o lekte en stund - det var bra. Lite rörelse och lite annat.
Och när han åkt hem, blev det 20 minuter till innan stängning. Kanterna runt fönstret.
Nu ska jag hämta pizza....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg