lördag 29 oktober 2011

var ska jag göra av allt?

Jag samlar fortfarande på mej. Saker jag tycker är fina. Tyger, mest, men också knappar o sånt. Nu har jag tagit fram alla gamla storlekslappar. De ligger på rullar - jag har egentligen ingen aning om hur många där finns. Vad ska jag ha dem till nu. Jag ska definitivt inte sy mer kläder till försäljning. Fast en del fortfarande tror det. Och ylletyger och tyger . klädestyger - från Håkanssons. Viskoser o några bomullstyger.Eller handvävda tyger som"man nog kan ha till nåt". Jag försöker tala om för så många jag kan att jag har dem. De passar till lajvare eller de som håller på med medeltidsveckor eller kanske i teatersammanhang. Många tyger har gått till "Sommarscen" under åren. Och genom deras scenograf vidare till teaterhögskolans kostymtillverkning. Jag hoppas de fått nytta av dem.Vill inte slänga, det tar faktiskt emot att slänga bitar av tyg också....
 Annars kämpar jag på med reflexsbildsväskorna. Det är ju "Österlen lyser" nästa vecka, vet inte om Österlens museum vill ha något till dess. Och är ambivalent - heter det så? - inför att ha öppet i atelje´n. Är det lönt?
Nä, nu ska jag gå och skära en gubbe av vår pumpa.Sätta ut och tända i den. SEN ska jag sy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg