söndag 16 oktober 2011

Snabbkurs i hur man skräms

De enda kunderna som kom i närheten av min atelje´idag skrämdes iväg av en yrvaken hund. Jag stod inne i köket o pratade med min syster i telefon och plötsligt hör jag Plingeling - i dörren och sedan VOVOVOVOVOVOVOV så det rungar i väggarna.Vi lägger på och jag hinner ta ett steg innan det plingar igen. De sprang härifrån! Dexter låg antagligen i solen på golvet därute o sov - ni skulle höra hur han snarkar - och jag kan se framför mej hur rädd han blev. Men de stackarna som kom....
Nu ikväll har jag hört en timme till på min bok "Gustafs grabb" av Leif GW Persson och försökt börja röjningen i tvättstugan. Den måste barn barn säkras. Batikfärger och giftiga grejor har jag kunnat ha stående på golvet i 10 år - men nu är det tillbaka till "säkerhetstänket" som vi hade när våra ungar och hundar var små. Fast Nilla höll på att ta kaustiksoda en gång - hon trodde det var pärlsocker. Även då talade jag i telefon och skrämde den jag talade med genom att skrika NEJ! och slänga på. Kanske borde jag ändra karriär till .....att åka runt o skrämma folk? Halloweenaktivitet? "bli skrämd av Cilla". Och hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg