lördag 29 januari 2011

Stoladags igen



Har tagit tag i stolabeställningen. Sydde den gröna sidan - nästan klar - i höstas. Beställaren ville ha en detalj med, som jag behövde fundera på, så den har legat. Nu ägnades en dag åt att kolla in vad som fanns i sandalväg på Mose tid, "Googla" säger dottern , när jag slår i mina gamla kostymhistorieböcker. Och- det var som jag trott; det är väl nån grek som slängt dit ett par sandaler på Moses, nånstans i nån översättning av Bibeln. Egyptier bar inte skor. Däremot hade de en sandalbärare som gick bakom personen i fråga och bar sandalerna. Jag placerade sandalerna vid den brinnande busken, enligt önskemål.
När väl stolan är monterad o klar är bilden delad på mitten. Det är ju som en lång halsduk som hänger från nacken ner över magen på prästen. En grön sida för vissa högtider i kyrkan och en vit för annat.

Och så började jag med den vita sidan.Vitt i vitt liksom.Tog en bild på tråden, jag tror det går att se skillnaden,färgerna fast de är vita. Den skillnad som bara ska anas senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg