måndag 19 maj 2014

Måndag med symaskin - del 6

Så där ja.
Efter 5 timmar i dag är jag klar med syendet.
Lite sprättning o ändringar, bl.a det ena ögonbrynet....
Och svårt med hudfärgen, tyckte jag. Hade behövt nån mer nyans men det fick bli som det blev
 - dessutom vet jag ju inte om det verkligen blivit bättre med ännu en nyans, så det så. 
Ja, så här såg det ut vid 17.30
Förlagans dam har ett mycket gladare leende än det jag lyckats få, kanske återspeglas konstnären själv i de lite ledsna ögonen? Så blev det i alla fall.   Efter det var det kanten runt bilden. 
Det innebär pressning av bild och en ny linje på baksidan, så att den säkert är vinkelrät osv. 
Just denna bilden hade jag inte tänjt så mycket på.... eller hur man ska beskriva det. Det drar liksom ihop sej när alla stygnen sys - det är väl därför många symaskinsbroderare använder broderiram,
som spänner ut tyget hela tiden. 
Nu blir ju inget som kommer ur mina händer riktigt vinkelrätt, hur noga jag än tycker att jag är...Suck.
Först en klarblå liten kant, samma siden som bordsskivan. Och sedan den lite dovare kanten.
I morgon blir det sågning av ramlist, limning och målning. Om jag kan, ska jag också skära kartongbaksidan.
Blir nog ca 31x33cm färdig.
Dags för en liten glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg