tisdag 28 februari 2012

Cat in the corner

Här är de följande täckena. Detta ser blått ut - fast det nästan inte är några ljusa blåa bitar alls. Däremot grå, svartgrå och mörkblå. Alla mittrutor är helt svarta. Mönstret är detsamma - cat in the corner - katten i hörnet. Nioruta med ram. I dem har jag lagt alla de katter vi haft genom åren. Vit,svart, grårandig, trefärgad och slutligen gråvit. Det har måtten 2.20 x 1.10...tror jag det var. Kan användas som ett dragskydd vid dörr eller till överkast. Eller på vägg - som man vill. Quiltningen tycker jag är svår. Jag quiltade in en katt därnerevid. Täcket heter "att kalla på katterna".

5 eller 6 par jeans, en gammal väska, ett halvt förkläde/klänning, någon bit jeanstyg. Baksidan fick bli lakansväv.
Samma mall till alla katterna. Samma mått på hela rutan. Ena kanten vid katterna är quiltad som en dörr.
De går ut eller in.
Ett par batikfärgade fristads snickarbyxor, 4 - 5 par jeans.
Alla grå, gråsvarta eller brunsvarta. Kanterna är av det där
mörkblåa förklädet . Baksidan ett brunt jeanstyg.
Bara en quiltad kant.














Och här det andra jag gjorde klart.
Lite oskärpa i bilden ser jag.
Brunsvart, mörkblå och svart.120x120 nånting.
Vår trefärgade katt brukade ligga på mitt klippbord. Hon är klippt på frihand av en bit jag sparade "stor", för att kunna ha till bilden. Annars har jag sytt den som mina sidenbilder,men i bara jeanstyger. Dock krävde jeanset en liten applikationssöm för att inte fnasa för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Bokmärket "Gå inte vilse i bokskogen" och ett äpple - masken Max äpple för bollek inomhus

Kassar, kassar, kassar

Vallmon blommar. Självsådda i år.

Populära inlägg